torsdag 5 februari 2009

Tant väskan!!

För många år sedan då jag precis lärde mig virka gjorde jag en jätte söt väska men med åren har jag flyttat så mycket och den har kommit bort. Det var en till väska jag gjorde som fortfarande är kvar men den är så sliten att jag kände att jag skulle börja virka igen och se hur det skulle gå med att göra en ny väska. Den här skulle dock ha en blomma på framsidan som applikation. Pärlorna fick jag av min vännina Sarah som "TACK" för att jag har varit så bra kompis förra året. Självklart skulle jag då använda de till någonting. Eftersom jag fick så mycket av Sarah och hon visade sin tacksamhet på ett så fint sätt ville jag ge henne någonting från mig. Då bestämde jag mig för att virka en väska med blomman på framsidan, dock blev det stressigt och jag fick ont om tid och hon hann åka iväg till Afrika i 5 månader. Därför tänkte jag göra färdigt den här och ifall den inte blev som jag hade tänkt mig så skulle jag göra en ny som skulle vara mycket finare till Sarah när hon kommer tillbaka.
Jag blev ganska nöjd med den här väskan om man tänker på att jag inte har virkat på flera år och eftersom hon säker kommer att se den här på bloggen kommer jag göra en ny till henne som är mycket större. För att jag kom på att små väskor inte är så praktiska, det är nog främst jag som tycker om små väskor. Det ska bli nåt extra extra när den slutliga blir färdig.
Jag la upp pärlorna och formade de till en blomma men när man väl skulle applicera de på väskan ville jag göra det lite mer annorlunda och resultatet kan ni se nedan.

Inga kommentarer: