söndag 15 februari 2009

Underbara fredagen..

Så blev det fredag den 13e, jag har egentligen inga problem med dessa dagar och ingenting dåligt har hänt mig förutom ett år. Mitt största problem var att den 14e var Alla hjärtans dag och jag hade ingen dejt. Så min plan var att festa riktigt hårt på fredagen så att jag skulle sova bort Alla hjärtans dag och slippa få ångest. Det kanske är jag som väljer att psyka mig själv extra mycket sådana dagar när det egentligen handlar om att visa kärlek till sina nära och kära och man behöver ingen kille vid sin sida för att fira den dagen. Respekt mot alla som väljer att visa kärlek på just alla hjärtans dag, jag är dock den som gillar att visa min uppskattning och kärlek under mest oväntade stunder. Det ska inte vara så uppenbart. Det är därför jag väljer att låsa in mig hemma, för att slippa se alla paren visa kärlek och slänga upp det i mitt ansikte, jag väljer att visa kärlek när man minst anar. Ingen kärlek på beställning här.

Hursomhelst var det helt och det blev dags för ännu en fest. Den här helgen skulle jag och min andra halva Gilli på födelsedagsfest hos en kille som vi egentligen inte ens känner, men vi var bjudna och jag var i dilemma om vi skulle gå eller inte, eller kanske hitta på nåt annat roligt. Men vi bestämde oss ändå för att gå och Gilli hade tidigare sätt en tröja på en tjej som var en knuten siden sjal. Jag gick dock med på att ta en sjal och göra någonting mer annorlunda så den inte såg knuten ut. Den skulle se ut som vilket topp som helst med en blommig detalj i mitten. Resultatet blev bättre än jag hade förväntat mig och min Gilli blev en nöjdkund som var jätte förtjust i sin nya topp.. Och roligt hade vi och klart blev det för mycket i slutet av kvällen, men man är ung en gång.


Inga kommentarer: